Το Παγκόσμιος Κύπελλο που θα διεξαχθεί στη Βραζιλία και αποτελεί φαβορί για κατάκτηση στις εταιριες στοιχηματων, γράφει ιστορία για τα ποσά τα οποία τα συνοδεύουν.

Οι αριθμοί-ρεκόρ συμπεριλαμβάνουν 35 εκατ. δολάρια στ νικήτρια ομάδας, 323 στις υπόλοιπες 31 χώρες, 4 δις δολάρια εμπορικά έσοδα για τη ΦΙΦΑ και 14 δις δολάρια προϋπολογισμός για τη Βραζιλία! Επίσης έχει γίνει σχεδόν sold-out στα 3 εκατ. εισιτήρια που έχουν διατεθεί για τους 64 αγώνες της διοργάνωσης, ενώ ο τελικός αναμένεται να ξεπεράσει τον τελικό της Ν. Αφρικής, ανάμεσα σε Ισπανία και Ολλανδία, τον οποίο παρακολούθησαν 531 εκατ. τηλεθεατές.
«Η οικονομική επιτυχία είναι γεγονός», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ΦΙΦΑ Ζερόμ Βάλκε. «Το ίδιο ισχύει και για τα εισιτήρια, αφού ποτέ δεν έχουν πωληθεί τόσα πολλά».

Η ικανοποίηση της ΦΙΦΑ όμως δεν συμμερίζεται και από την πλευρά των Βραζιλιάνων, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν το «μάρμαρο» για τη διεξαγωγή της (αναμενόμενα) πιο προβεβλημένης διοργάνωσης στην ιστορία.
Το ποσό των 14 δις δολαρίων είναι το προβλεπόμενο κόστος για το χτίσιμο και ανακατασκευή 12 σταδίων, την αναβάθμιση των υποδομών στις πόλεις που θα διεξαχθούν αγώνες και τα σχέδια για την προστασία των 32 ομάδων και των 600.000 επισκεπτών.
Τέτοια υπέρογκα ποσά σε μια χώρα όπως η Βραζιλία, όπου μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις, όπως άλλωστε είδαμε και πέρυσι τον Ιούνιο, κατά τη διοργάνωση του Κυπέλλου Συνομοσπονδιών, με τους διαδηλωτές να ζητούν καλύτερα σχολεία, νοσοκομεία και λιγότερη διαφθορά, παρά γήπεδα ποδοσφαίρου.
Η ΦΙΦΑ δήλωσε ότι θα ξοδέψει επιπλέον 2 δις για τη διοργάνωση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων των τοπικών συμβουλίων στις πόλεις που θα γίνουν αγώνες.
48 εκατ. από τη ΦΙΦΑ θα δοθούν στις ομοσπονδίες για την προετοιμασία των ομάδων τους και άλλα 70 εκατ. θα δοθούν στους συλλόγους που θα στείλουν ποδοσφαιριστές στο Μουντιάλ.  
Από τα 4 δις δολάρια που θα εισπράξει η ΦΙΦΑ το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τηλεοπτικά δικαιώματα και σπόνσορες.
Από ευρωπαϊκά τηλεοπτικά δίκτυα προέρχεται η πλειοψηφία αυτών των εσόδων, κοντά στο 1.7 δις, σε διάστημα τριών ετών, ενώ βασικοί σπόνσορες όπως Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai, Sony, Visa, έχουν δώσει από τότε που ξεκίνησε η διαφημιστική καμπάνια, δηλαδή τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κοντά στα 710 εκατ. δολάρια. Οι «δευτερεύοντες» σπόνσορες – Budweiser, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, McDonalds, Moy Park, Oi, Yingli – συνολικά έδωσαν άλλα 520 εκατ. δολάρια. Επιπλέον, τα τελευταία τρία χρόνια, 120 εκατ. έχουν δοθεί από «τοπικούς σπόνσορες».
Όλα τα παραπάνω αποτελούν αριθμούς ρεκόρ σε όλους τους αντίστοιχους τομείς.
 
Top